Friday 19 September 2014

TERSENTUH KISAH NEELOFA

ASSALAMUALAIKUM...

salam akidah kepada pembaca sekalian.entry hr nie hnya yg simple tp insyaAllah memberikan kesan yg besar kpda diri nie dan jd pengajaran kpda pembaca.mendegar kisah Neelofa berkaitan penghijrahannya,mengalir air mata nie mendengar krana aku yg bertudung labuh dan menutup aurat nie pun tak mampu buat sebaik spertinya.adakah aku tak mmpu atau aku bole tapi blum smpai msa?selalu dlm fikiran,baik aku akn berubah dan aku usaha skrg juga.tp last2 aku akn gagal utk usaha itu,dan down.pts asa,sgala gala negetif mnuju kpda diriku.sepa sngka muslimah yg dah ckup mnutup aurat tdk d uji?salah tafsir itu.smua manusia akn d uji termasuklah mereka yg sudah bertaqwa kpda Allah.

kadang diri kita sudah positif tapi hati kita dan iman kita blum cukup kuat.nie sbb apa?sbb kita masih dua hati.klu anda msh fkr aku tgh usaha,ya aku mmg tgh usaha skrg,tp mc dlm usaha dan gagal.slalu dlm hdp kita akn menemui kegagalan berulang kali.asyik gagal saja...mngambil pengajara n dr kisah Neelofa.Allah tnjukkan hidayahnya dgn sepa sahaja dan memberikan hidayahnya dgn org yg benar2 layak...mmg benar khidupan nie sukar d lalui dan stp org berbeza beza ujiannya.tp kesan yg aku dgr kisah Neelofa nie membuktikan Allah sedang dan sentiasa mendgr hati dan doa kita nmun blum msanya nak memakbulkan doa kita krana apa?krana Allah nak kita mengadu,menangis,melutut memohon doa kpdanya.sbb itu kita kn sabar dan tabah.tiada guru yg lebih berpengalaman melainkan guru khidupan.khidupan nie akn mengajar kita kpda kematangan,usaha dan erti hidup..musibah menimpa khidupan kita memberikan kita satu kesan iaitu putus asa dan dlm kesedihan.perkara yg d alami nie mmg akn beri kesan yg kuat.oleh sbb itu,dlm khidupan iman dan hati kn kuat.sbb bila musibah dan ujian dtg dlm hdup,ia akn menyerang trlbh dhulu hati dan iman kita.

manusia nie d kurniakan kelemahan dan kelebihan.aku prnh menjadi pimpinan organisasi,aku prnh d tarbiyyah d kampus.rsa cukup dgn tarbiyyah tp tak ckup utk hati dan imanku.mc kosong dan mc lapar dgn tarbiyyah islam.menjadi pimpinan bukan sng..dr ctu aku tetap dgn pendirian utk bertudung labuh.dr ctu aku blajar apa itu pimpinan,jawatan.amanah.aku prnh menangis dlm memegang jawatan yg besar.aku prnh mngis sbb dlm aku mmg amanah itu,aku mc kufur kpda Allah.tp msa itu,Allah mc tetap syg aku,jaga aku shhga aku menghabiskan amanah aku wlaupun tdk sesemprna mgkin..rsa menyesal bkn sbb menerima amanah itu tp rsa menyesal sbb tak lakukan terbaik dlm dakwah...smga aku dan dirimu dlm rahmat Allah dan kuat dlm ujian Allah..

#trima kasih sudi membca entry nie..luahan hati krana kisah khidupan org lain adalah salah satu pengajaran kpdamu.

No comments:

Post a Comment