Saturday 17 December 2011


Berilah aku kesempatan

Bila siang berganti malam,
Bila hari berganti hari,
Bila masa berganti masa,
Begitulah juga tahap imanku.

Andai bisa ku kembali ke masa lalu,
Andai bisa ku kembali kepada asal,
Seperti masa kanak-kanak,
Akan ku pergunakan masa itu sebaik mungkin.
Namun aku tak mampu melakukannya,
Kerana itu semua takdir ALLAH.

Jika ku mampu mengubahnya dari awal lagi,
Pasti aku tak kan jadi seperti ini,
Ya ALLAH berilah aku kesempatan,
Berikanlah peluang yang masih ada ini,
Untuk aku kembali menjadi muslim yang sejati,
Ya ALLAH berikanlah aku kesempatan ini,
Untuk aku mengubah nasibku ini.

Hidupku kini terumbang-ambing,
Hidupku kini tiada matlamat,
Hidupku kini tiada semangat lagi,
Ya ALLAH berikanlah aku semangat,
Berikan aku kekuatan,
Untuk menjadi muslimah yang sejati.


Aku ingin menjadi seperti Siti Khadijah,
Aku ingin menjadi seperti Rabiatul Adawiyah,
Merekalah menjadi teladan ku,
Merekalah menjadi teladan kepada semua muslimah,
Ya ALLAH berilah aku kesempatan untuk mengubah hidup ini,
Ku tahu semuanya telah Engkau tetapkan,
Ya  ALLAH jangan pesongkan hatiku Ya ALLAH.
Setelah Engkau beri nikmat islam dan iman dalam diriku.

Akan aku berusaha untuk mengubah nasib ini,
Akan ku berusaha untuk menjadi hambamu yang taat,
Akan ku berusaha menjadi anak yang soleh,
Ya ALLAH berilah aku kesempatan untuk bertaubat,
Sesungguhnya aku yakin kepada mu Ya ALLAH.
AMIN..........

Nukilan daripada:war jihad

No comments:

Post a Comment